Dari Sepang Ke Sungai Besi

Bismilahhirrahmannirahhim,Alhamdulillah dengan nikmat Iman dan Islam yang Allah kurniakan.Hidup dijalankan seperti biasa tak banyak yang berlaku dalam hidup Alhamdulillah ku lalui dengan sabar dan tenang selalu.Alhamdulillah aku telah ditukarkan ke Klinik CnC 1Malaysia Sungai Besi.Jauh jugak dari daerah rezeki sekarang ni,bermakna aku terpaksa cari rumah lain.Dalam suka tak suka memang aku teringin nak duduk sendiri senang sikit.Ini lah peluang aku walau pun akan susah pada mula nya In Shaa Allah aku berharap Allah akan permudahkan semua urusan ku.Hati ku 50-50 ada gembira ada sedih dah masuk 4 tahun kerja kat daerah ni memang dah selesa sangat.nak cuti dan balik kampung semua ada kelonggaran tempat baru ni tak tahu lagi macam mana.Doa dan harapan ku semua nya berjalan lancar dan Allah bekal kan aku dengan keyakinan dan kesabaran yang kuat.Kena ada keja sampingan dah duduk kat bandar KL faham-faham sajalah perbelanjaannya,nak cari sumah sewa pun mana yang ada bawah 600 semuanya riban-riban aduyai serabut kepala fikir.Aku dah nekad tak nak duduk kongsi lagi.Bukan apa bila kita dah boleh bertolak ansur tapi orang yang duduk sama tu buat kepala dia aje sakit jugak buat aku.Bila aku aje yang guna tandas mungkin aku tak ambil kisah bila aku nak bersih kan tandas tapi bila dah sharing tapi dok orang yang sama aje yang bersihkan jenuh jugak aku rasa.Sama-sama bekerja sama-sama penat yang tu aku agak tak berkira sebab aku selalu fikir aku yang guna tandas aku kena bersihkan tapi bila part sharing mesin basuh dan orang tak leh tolak ansur kat aku agak berangin jugak jadinya.Bila masa aku boleh bagi peluang sebab kesian baju dia dah banyak kenapa tak bagi peluang bila baju aku dah banyak.Tak leh nak fikir apa orang rasa memang susah bukan mintak banyak pun sikit je lagipun baju dia sikit lagi jadi boleh tunggu sebab dia baru lepas basuh je.Dalam masa 4 tahun duduk rumah tu ni lah kali pertama aku rasa marah sangat.Ya lah masa tahun pertama duduk macam-macam aku kena tegur,basuh baju kena tunggu banyak supaya mesin tak selalu guna,bila kakak tu dah basuh baju aku kena tunggu esok atau lusa baru boleh basuh sebab tak mau baju bertindan.Bila baju banyak pulak tak boleh selalu sangat pusing mesin tu takut rosak basuh setengah dulu yang lain basuh kemudian.Tempat duduk kat sofa pulak dah ditetapkan duduk mana.....aku tak kisah semua tu sebab aku tahu aku berkongsi dan aku anggap tu lah peraturan yang aku kena ikut tapi yang mula buat aku serabut bila budak baru masuk dan semua benda yang tak boleh buat tu dia buat apa lagi aku naik angin lah.bila cakap tak leh nak tegur sebab baru lagi kenapa dulu aku baru masuk je dah boleh tegur benggang je rasa.Apa boleh aku buat sabar tu pun aku basuh jugak adik-adik kecil ku semalam guna manual.Marah ni memang tak elok buat aku rasa sakit dada dan penat giler.Berbasikal pun aku tak rasa macam ni.Akibatnya tido dalam lapar dan aku dah bazirkan nasi yang aku masak.Sekadar untuk meluah apa yang aku rasa.Aku tahu orang tu tak akan tahu apa yang aku rasa tapi doa aku semoga dia diberi petunjuk supaya ada hati untuk fikir orang lain kalau dia duduk rumah sendiri sukatilah nak basuh baju masa bila dan banyak mana ni kita ni sharing faham-fahamlah hendaknya.Aku tahu orang tua tu nak sangat aku keluar dari rumah tu walau adik dia macam nak tahan lagi.Takpe doa-doa je aku dapat rumah cepat dan keluar dari situ cepat...sedihnya.......

Bahagia kalau dapat pergi sini :)

Comments

Popular Posts